Gardin Lis

Det er vigtigt at være opmærksom på den gode kommunikation og samarbejde, selvom det er på tværs af afdelinger.

Kunden

Gardin Lis sælger et bredt sortiment af gardiner, og er beliggende i Randers, Aalborg og København. Virksomheden består af cirka 50 medarbejdere. 

Udfordringen

Gardin Lis skulle holde nytårskur, hvor de ønskede at kigge på det nye års visioner og samarbejde i virksomheden. Derfor havde de brug for inspiration samt oplæg om samarbejde.

Oplægget skulle handle om hvordan medarbejderne kunne blive bedre til at kommunikere og samarbejde, på tværs af virksomhedens forskellige beliggenheder. Samtidig skulle der lægges vægt på at få en snak omkring kulturer, og hvordan kulturen fra hovedkontoret (Randers) også ses i de andre afdelinger.

Løsningen

Jeg holdte et oplæg for alle medarbejderne, hvorefter vi fik snakket om, hvad der kendetegner det gode samarbejde hos dem. 

Vi lavede også forskellige samarbejdsøvelser, hvor det blev tydeligt, hvor svært det kan være at kommunikere, selv når man er i samme lokale. 

Det blev også tydeligt, hvordan det kan være svært at alle forstå et budskab, når møder holdes online. 

Vi havde også en dialog med fokus på, hvor opmærksom man selv er på hvordan man kommunikerer til andre, samt hvor vigtigt det er at være tydeligt og nysgerrig på om andre har forstået budskabet. Disse misforståelser kan nemlig få en konsekvens for samarbejdet