Vi er afhængige af gensidig kommunikation for at lykkes i vores arbejdsliv.
For både medarbejdere og ledere kan det fylde i hverdagen, når vi ikke altid lykkes med at kommunikere konstruktivt med hinanden. Nogle synes, det er nemmere selv at tolke budskabet end at finde ud af, hvad den anden egentlig mente.
Dette valg er oftest ikke godt, for det kan ende med, at vi står midt i misforståelser og utydelig kommunikation. For mange medarbejdere og ledere kommer de misforståelser eller uoverensstemmelser til at fylde meget og kan få konsekvenser for vores arbejdsrelationer og trivsel.
Vil du gerne have hjælp til at få “det” sagt i dit arbejdsliv, tilbyder jeg flere redskaber. Inspiration via webinar, en bog, foredrag og en dialogmappe til dig der er ansvarlig for de nødvendige samtaler på jeres arbejdsplads.
ALT DU SKAL BRUGE FOR AT KOMME IGANG MED AT FÅ DET SAGT!
Webinaret “Få det nu sagt sætter bl.a. spot på, hvorfor det kan være svært for os, at få sagt “det”, der fylder i hverdagen, til en kollega, leder eller medarbejdere.
Her gives pointer fra bogen “Få det nu sagt”, og inspirerer dig til at blive mere klar over, hvad du skal gøre, for at blive bedre til de svære samtaler.
Der vil også være fokus på de konsekvenser, der er for os og vores arbejdsliv, når vi ikke får det sagt i tide.
Varighed 25 min.
Her kan du læse de første 22 sider af bogen “Få det nu sagt.”
Har du nogle gange svært ved at få delt dine tanker og følelser med en kollega?
Siger du det, når nogen ikke overholder jeres aftaler? Hvis din leder er urimelig? Måske tænker du, at du vil gøre det i morgen eller håber, at det går over af sig selv. Nogle gange undlader vi at sige det, der virkelig fylder, selv når vi ved, at det er vigtigt. Men hvorfor siger vi det ikke bare?
Er du nysgerrig på, om bogen er relevant for dig, og vil du lige smugkigge, inden du eventuelt beslutter dig for at købe den?
VIL DU HAVE REDSKABER TIL AT FÅ EN MERE ÆRLIG OG TYDELIG KOMMUNIKATION?
En inspirende selvudviklingsbog der sætter spot på, hvor svært det kan være, at få sagt “det” der fylder til en anden person. Vi ved godt, at vi skal få det sagt, men det er så svært.
Bogens formål er at guide os i at overvinde frygt, usikkerhed og mentale barrierer, der ofte kan forhindre os i at sige dét, der fylder, selv når det kan være ubehageligt eller udfordrende.
Gennem denne bog ønsker jeg at inspirere og udfordre os til at blive mere bevidst om vores kommunikationsmønstre. En vigtig del er også at finde mod til at sige tingene, som det ser ud fra vores perspektiv.
Uanset om det gælder i arbejdsmæssige sammenhæng, i vores personlige relationer eller når vi står over for udfordrende situationer, vil denne bog belyse, hvorfor det kan være svært at sige det, der fylder.
Jeg håber, at denne bog vil vise os, at når vi tør sige dét, der fylder, kan det føre til en frigørelse, der kan forvandle vores arbejdsrelationer, vores præstationer og vores personlige udvikling.
Dit værktøj til effektive samtaler på arbejdspladsen!
Som leder, HR-konsulent eller rådgiver ved du, at kvaliteten af samtaler på arbejdspladsen spiller en afgørende rolle for trivsel, produktivitet og samarbejde.
Derfor har jeg udviklet en unik ressource – Dialogmappen. Denne mappe er udviklet med det formål at lette og forbedre de nødvendige samtaler på arbejdspladsen. Dialogmappen er din nøgle til vellykkede samtaler i forskellige arbejdssituationer.
Den indeholder detaljerede dialogguider til: Den svære samtale, Stress-samtalen, Medarbejderudviklingssamtalen, Den motiverende samtale, Trivselssamtalen.
På foredraget “Få det nu sagt” ser vi på, hvorfor det er så svært at sige det, der fylder for os i hverdagen.
Vi er afhængige af, at vi forstår hinanden i hverdagen for at lykkes i vores arbejde. Ofte tror vi, at andre ser og forstå verden på samme måde som os selv, men det er ikke altid virkeligheden, og det giver anledning til misforståelser. Disse misforståelser kan skabe mistrivsel og ineffektivt samarbejde.
På foredraget får I viden om: