Beskrivelse
Stress-samtalen
Et dialogværktøj til ledere, HR-konsulenter og rådgiver i jobcenter/A-kasse.
I dag er det helt normalt at snakke om stress, samt kende mennesker som har stress. Vi kan alle stå overfor nogle samtaler med mennesker, som er syge med stress eller stressramte. På den baggrund har du et ansvar i at sætte nogle ordentlige rammer for en god samtale med den stress ramte.
Denne PDF-guide beskriver:
- Hvad er stress-samtalen
- Hvordan forbereder du dig til samtalen
- Hvordan afholder du samtalen
- Inspirationsspørgsmål til samtalen
- Hvordan afslutter I samtalen
Jeg har gjort det nemt for dig at komme i gang med stress-samtalen. Der er 6 sider i guiden, 2 sider med et værktøj, plads til noter og aftaler samt 4 sider som konkret beskriver hvornår, hvordan og hvad du skal gøre.
Den nødvendige samtale
Et dialogværktøj til alle uanset om du er leder, medarbejder, HR-konsulent, bestyrelsesmedlem, selvstændig ledelseskonsulent, rådgiver i jobcenter/A-kasse.
Vi står alle overfor nogle svære og nødvendige samtaler, der skal tages i hverdagen.
- Det kan være, du skal fyre en medarbejder
- Du har en medarbejder, som har dårlig hygiejne
- Du har en kollega, som har en uhensigtsmæssig adfærd
- Du skal dele, med din leder, at du har nogle psykiske problemer
- Du har en medarbejder eller kollega, som ikke når de deadline I har aftalt
- Du har et medlem, der ikke overholder jeres aftaler
Vi har nok alle erfaring med en samtale, hvor vi skulle sige noget “svært” til en anden. Måske gik det ikke så godt, og du gør det aldrig igen. Eller det gik ok, men du manglede nogle gode råd til det videre forløb.
Denne PDF-guide beskriver:
- Hvad er den nødvendige samtale
- Hvordan forbereder du dig til samtalen
- Hvordan afholder du samtalen
- Inspirationsspørgsmål til samtalen
- Hvordan afslutter I samtalen
- Et konkret værktøj til det videre forløb
Jeg har gjort det nemt for dig at komme i gang med den nødvendige samtale. Der er 9 sider i guiden, 3 sider med redskaber og plads til noter og 6 sider som konkret beskriver hvornår, hvordan og hvad du skal gøre.
Metoden Den motiverende samtale
Er du enten leder i en virksomhed, HR-konsulent, selvstændig ledelseskonsulent eller rådgiver i jobcenter/A-kasse.
Holder du samtaler med medarbejder eller medlemmer, hvor du har brug for en samtalemetode, som kan være med til at motivere den pågældende person til handling, så er metoden den motiverende samtale måske et relevant redskab for dig.
Denne PDF-guide beskriver:
- hvad er den motiverende samtale
- hvornår du bruger metoden
- ideer til spørgsmål der kan stilles i løbet af samtalens faser
- 3 redskaber der kan printes ud og bruges i samtalen
- fokuskortet
- handlingsskalaen
- forandringsskemaet
- konkrete beskrivelser af hvordan hvert redskaber bruges
Jeg har gjort det nemt for dig at komme i gang med metoden. Der er 8 sider i guiden, 3 sider med redskaber og 5 sider som konkret beskriver hvornår, hvordan, hvad du skal gøre i rollen som leder/rådgiver.
Det kræver lidt forberedelse at sætte sig ind i metoden, men hvis du gerne vil hjælpe medarbejdere eller medlemmer til at ændre adfærd, nå mål mm, så giver den motiverende samtale stor effekt.
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.