Beskrivelse
Et dialogværktøj til alle uanset om du er leder, medarbejder, HR-konsulent, bestyrelsesmedlem, selvstændig ledelseskonsulent, rådgiver i jobcenter/A-kasse.
Vi står alle overfor nogle svære og nødvendige samtaler, der skal tages i hverdagen.
- Det kan være, du skal fyre en medarbejder
- Du har en medarbejder, som har dårlig hygiejne
- Du har en kollega, som har en uhensigtsmæssig adfærd
- Du skal dele, med din leder, at du har nogle psykiske problemer
- Du har en medarbejder eller kollega, som ikke når de deadline I har aftalt
- Du har et medlem, der ikke overholder jeres aftaler
Vi har nok alle erfaring med en samtale, hvor vi skulle sige noget “svært” til en anden. Måske gik det ikke så godt, og du gør det aldrig igen. Eller det gik ok, men du manglede nogle gode råd til det videre forløb.
Denne PDF guide beskriver:
- Hvad er den nødvendige samtale
- Hvordan forbereder du dig til samtalen
- Hvordan afholder du samtalen
- Inspirationsspørgsmål til samtalen
- Hvordan afslutter I samtalen
- Et konkret værktøj til det videre forløb
Jeg har gjort det nemt for dig at komme i gang med den nødvendige samtale. Der er 9 sider i guiden, 3 sider med redskaber og plads til noter og 6 sider som konkret beskriver hvornår, hvordan og hvad du skal gøre.
Anmeldelser
Der er endnu ikke nogle anmeldelser.